valet..


Måste bara dela med mig av en kommentar jag hörde...

-"Jag kommer rösta på de rödgröna, för de vill skapa jobb.. och det är ju moderaternas fel att det är arbetsbrist"..

Jag tycker att det är ganska farcinerande hur folk grundar sina val. Folk verkar glömma bort att det varit finanskris. Dessutom närmar vi oss generationsskifte, 40-talisterna pensioneras. Och då blir det istället brist inom många yrken. Om många unga resonerat som de jag hörde ovan, så är det inte så konstigt att SD slagit sig fram. Väldigt synd med tanke på att allt bara(!?) handlar om okunskap....

hm, nog om de.. dagens bild.

Kommentarer
Postat av: kalle

bra skrivet ändå..

2010-09-21 @ 06:59:33
Postat av: kerstin

bra resonerat. jag röstade rött, men på andra grunder.

antar att du röstade blått och får därför säga grattis

2010-09-21 @ 16:19:13
Postat av: Linnea

sv. Tack. Ja som det kanske framgick så röstade jag blått.

2010-09-22 @ 07:34:48
URL: http://linneaenstrom.blogg.se/
Postat av: Martin

Menar du att alla som röstat rödgrönt gör det på grund av okunskap eller menar du SD? Håller med om att hennes anledningar var löjliga men detsamma gäller för 90% av alla som röstar blått.



Moderaterna tog oss väl relativt väl genom krisen men hur jävla svårt är det när man säljer svenska folkets egendom (vin och sprit) för 55 miljarder. Det kommer ju helt klart att komma tillbaks och sparka oss i röven om några år.



Tycker det är trist att nästan alla av moderaternas större ändringar hittills har stärkt klassamhället och försämrat den svenska välfärden. HEJ

2010-09-22 @ 21:27:22
Postat av: Linnea

Jag menar absolut inte att alla som röstade röd-grönt gjorde det av okunskap, utan syftade mer på tjejen jag hörde diskutera. Och att många ungdomar röstar radikalt och ofta inte är insatta... trist

2010-09-22 @ 22:03:39
URL: http://linneaenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0