Tjoo.

hej, min dag har varit skit!
är så irriterad på allt å alla.., mest på mig själv att jag e så velig och aldrig kan bestämma mig för nått!
förut fick jag alltid hjälp av ola med diverse val och stöttning, nu är det förändrat och jag måste bolla tankar med mig själv.., min hjärna sprängs snart. jag kommer nog för övrigt sitta på ett tåg på julafton..

jag börjar sent imorrn, så det skulle väl egentligen sitta på sin plats med ett glas vin. jag gillar vin. vitt vin.
jag håller på å bakar pepparkakshus.., med bestefar(!), haha.. som jag ska ge till Eirik i födelsedagpresent i helgen.
Fast om det blir för fint så behåller jag det själv!




Extension-trams...

Jag har fått så många mail med frågar om löshår så jag tänkte dra de lite kort...
Observera att detta e mina tankar och erfarenheter. Andra kan säkert ha andra åsikter.

ProHair - fiberhår., sliter ingenting på ditt egna men är av syntet/fibrer och tål därför inte alla värmeverktyg. Plattång med termostat går bra och även värmespolar. Finast resultat i blonda hår. Eftersom detta är ett fiberhår blir inte topparna slitna som på äkta extension. Ser äkta ut!
Träns - äkta hår. Fästs genom att sy på det i små inbakade flätor i hårbotten. Fint reultat men fungerar bäst för en kväll eller två. Mycket jobb med att fästa om stup i kvarten. Bra hår att använda i uppsättningar.
Balmaine/So cap - äkta hår. Fästs slinga för slinga med keratinvax. Ska sitta tills du tar ut det, (om du har en duktig, kunnig frisör). Sliter lite grann eftersom limmet fästs i ditt eget hår och eventuella dragningar kan uppstå. Fint resultat och lättskött. Alldeles för mycket jobb med att återanvända håret men många gör det. Krävs bra produkter som ger håret fukt eftersom dina hårrötter inte kan "smörja" extensionhåret. Leave-in produkter krävs för att inte få kluvna toppar på engång.
ON/OFF Tejphår - äkta hår. Finns hos massor av leverantörer. Blir väldigt fint resultat och kan återanvändas många gånger. Inget för dig som har väldigt tjockt hår. Samma sak gäller som för ovanstående. Bra produkter och lite extra varsamhet och skötsel krävs. Se till att gå till en kunnig frisör, fästs håret i för mycket hår blir det dragningar och slits av, fästs det i för lite hår blir det för tungt och kan också gå av.
Click on/off - finns både äkta och fiber.  Fungerar perfekt för kvällen.., det gäller bara att ha lite tålamod med att lära sig sätta i det fint.
Microringar - äkta hår. Säljs i utlandet och på nätet. Dessa små metallringar är ganska kantiga och har lätt för att "kapa" strån. Därför är dessa ganska slitsamma för håret.

Oavsett vilket hår du sätter i för en längre period så kommer du uppleva att du "tappar" mycket hår när du tar ut extensionhåret. Men det är hår som skulle ha avlägsnat sig varje dag men som inte kunnat trilla av  från eventuella fästen.
Finns massa fler metoder., men dessa e jag mest bekant med.
Fråga gärna, Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0