okejdå


Nu är det alltså dags...
Vet knappt vad jag ska skriva eller vart jag ska börja. Så med risk för att skriva om.. ALLT.. kommer nu en uppdatering.. enjoy.

Ibland räcker ord inte till, och ibland räcker en kram så långt. Jag har som så många andra haft "den bästa sommaren någonsin". Det låter som en riktig svensson-klyscha men faktum är att min sommar har vart helt lagom, alltså perfekt. Vad är egentligen "lagomt" för ord? Det måste vara ett riktigt svenskt ord. Det gamla ordspråket "lagom är bäst" är nog ganska så realistiskt. Jag tror att man måste hitta en zon i vardagen där man känner sig nöjd och tillfredställd, där allt är lagomt. Att ha en hetsjakt efter lycka, kärlek eller framgång leder nog bara till bakslag. Jag har vid flera tillfällen kommit till "insikt" med diverse saker, bara det är en skön och befriande känsla. Att jag även spenderat nästan hela sommaren på hemmaplan är en bedrift i sig, jag har fixat det och jag har varit nöjd. Så hur ska man då veta vad som är just lagomt för stunden? Det vet jag inte och jag hittar inte dit alla dagar, men allt oftare hamnar jag i den zonen och det är väldigt skönt.

Det var kanske inte det här ni väntade er när ni ville att jag skulle börja blogga igen, men jag lovar att det blir korta, mer livfulla uppdateringar framöver.

Under kategorin övrigt finns två resor inbokade. Den första går till Turkiet nästa vecka, och den andra till London strax efter. Bilen är fortfarande trasig och jag funderar starkt på att köra upp skiten till skroten. På morgnarna längtar jag till jobbet och det är en fantastisk känsla, jag har tur. Vännerna hinner jag inte riktigt med men jag är inte mindre vän för det.

Sist men inte minst... ja, jag ser ut som vanligt.


auf wiedersehen


Kommentarer
Postat av: Maria

<3 <3

2011-09-16 @ 11:09:18
URL: http://mia85.blogg.se/
Postat av: M

äntligen!

2011-09-16 @ 14:05:30
Postat av: Malle

Du uttrycker dig bra

2011-09-16 @ 15:06:05
Postat av: jennifööör

yey mf

2011-09-16 @ 16:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0