konstigt

"Jag öppnade en dörr, men nu är den stängd för alltid"

tankspridd..

Psykologi på nätet.. Iterapi i mobilen. Intressanta studier och utvecklingar...
Att vi är så öppna med våra känslor på internet är inga konstigheter egentligen, fenomenet kallas ibland "strangers on a train". Detta fenomen använder forskare som teori för att förklara varför vi har så lätt att vräka ut våra känslor och diagnoser på nätet.

Det kan vara trösterikt och i många fall provocerande att dela med sig av känslor, sjukdomar och erfarenheter på bloggen. Och det i sig kan bli till en slags terapiform.
Jag studerar just nu en liten kurs som berör virtuella möten. Väldigt inressant och i många fall väldigt skrämmande.

Jag kan känna igen mig i mycket av det jag läser och visst skriver man mycket för sin egen skull, och ibland även för att provocera utan att egentligen reflektera över innehållet eller innebörden. Ibland kan tolkningen bli fel men det spelar ingen större roll. Ibland skriver jag kryptiska meddelande, kanske i hopp om att en enda person ska förstå, eller kanske bara en rubrik. En rubrik som kanske kan påminna någon eller några om något minne som jag väljer att inte dela. Terapi för mig själv. Eller bara en tanke om att väcka något.. någon.

Jag har haft en fantastisk dag, by the way...




Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker du ska skriva mer.. du uttrycker dig på ett bra sätt. intressant läsning...

2010-12-01 @ 15:09:20
Postat av: Linnea

tack men folk vill ju inte läsa sånt, haha.

2010-12-01 @ 15:38:02
URL: http://linneaenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0