nu ni..

nu ska ni få höra om en semester ala ehnström..
som vanligt packar man väskan strax innan man åker till arlanda...
och som vanligt går man ut kvällen innan och blir på fyllan så att man inte är körbar när man äntligen ska åka..
Samma visa varje gång.

Kom fram till Sicilien, Cefalu på lördagskvällen å var fortfarande bakis så de vart en pizza å sen godnatt.
Söndagen tillbringades på stranden.. och självklart brände jag mig precis överallt.

På onsdagen kom vi på den brillianta idéen att vi skulle åka på utflykt till de eoliska öarna. Första stoppet var Lipari...  Och sen vidare till ön Vulcano.. Och mycket riktigt, en livs levande pustande vulkan..

Bestämde oss för att bada i den svavelrika leran.. typ som en rykande varm källa. Men all svavel som pyste ut ur varenda sten luktade så jäkla illa att jag fick kvälningar.. jag höll på att spy. Så alla badade gyttjebad, utom jag.
Men det var en bra utflykt, vi fick ju åka lite båt iallafall.

Jag var så trött när vi packade att jag varken fick med kläder eller tillräckligt med underkläder. (Fast jag har sett på film att det är uppskattat när kvinnorna inte har på sig några trosor under klänningen. Fast på film har det aldrig varit klibbig 30 graders värme).

Har druckit vin varje dag och gått upp minst 4-5 kilo.. helt lagomt perfekt till beach 2010. Vart överförfriskad dagligen och tvingat Ola lyssnat på otaliga samtal om allt ifrån mina barndomsminnen till varedna kille jag fallit för. Stackarn.

Italienarna var trevliga även om de var svårt med engelska, tur för mig att jag pratade flytande tyska efter en vinare.., en italienare kastade in oss i sin bil när vi skulle köpa cigaretter för han ansåg att de va lättare att köra dit oss än att förklara vägen.

Igår Tvärslocknade jag å sov bort hela flyresan hem..











Kommentarer
Postat av: Maria

hahahaa, låter som en helt klockren resa!! :)



2010-05-16 @ 12:59:54
URL: http://mia85.blogg.se/
Postat av: Ida

HAhaha hålller med ovanstående talare ;)

2010-05-17 @ 11:17:22
URL: http://lillabambi.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0