Just news..

Tisdag..

Min dag började inte så bra.. Klev av bussen och skulle gå sista vägen till jobbet. Klev rakt ner i ett vattenfyllt hål med ena benet. Kul och lukta sur strumpbyxa på jobbet! Ja de torkade iaf under dagen, haha.
Fullt upp på jobb idag men var så kreativ att jag blev klar tidigt och gick en halvtimme tidigare. Solen skiner och det är verkligen fint höstväder, så jag gick hem =), det är inte så långt. Några kilometer, 4-5 kanske.
 Fjället bakom huset var helt snötäckt från i natt, så himla vackert.

Och gissa vad jag ska äta idag... fisk! Känns nästan som om jag är på en hälsoresa. Jag frågade Knut om vi kanske skulle slå på stort och laga taccos en bra dag. Han visste inte helt vad de var för något (!). Kanske ska visa honom.

Förresten så hittade jag mobilsladden idag, så nu fattas bara kamerasladden. Ska försöka låna bil och köra till Kristina en sväng. Annars var det väl inget nytt. Karin fyller år idag, Grattis Karin! Hoppas hon haft en great day, där hemma.


'
Här blir jag klippt, fast bara topparna. Ser nog rätt lika ut...


Jag jobbar på ön, så här är bron som jag går över när jag ska hem.. I bakrunden ser man nog fjället som är snötäckt.


Lite mindre bild..., den berömda bron =)

Min norska fungerar bra, oftast. Idag pratade jag om tvätten medans min chef pratade om disken. Men men, de går inte alltid så lätt att förstå allt. Hon e från Kristiansand och pratar norska, det blir samma som skånska. Så tänk skånsk dialekt på norska.. Lite svårt att hänga med ibland.

Ska städa lite grann så kanske saker jag slarvat bort dyker upp igen, haha. Nu ska de bli ordning på mig!
So Long..

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Hej gumman, jag har inte klippt mig, inte alls faktiskt. Har jobbat kväll och ska se på idol och orbitracka nu.

Saknar dig och ska hälsa från Jossan att du ska komma hem med en gång, nu direkt.

Kul att se bilder från Tromsö.

Pussen på bussen.

Kan inte du skicka hem en norsk se och hör eller nåt nästa vecka så jag får se bilder på den där märta louises sista unge??

Love you.

2008-09-30 @ 20:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0